EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


رد درخواست آزادی مشروط ویدا ربانی در دادگاه تجدیدنظر
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌ها حاکیست شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با درخواست آزادی مشروط ویدا ربانی، روزنامه‌نگار مستقل مخالفت کرده است.

بر اساس این خبر روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه پرتو برهانپور وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود نوشت: درخواست آزادی مشروط ویدا ربانی، روزنامه‌نگار به دلیل لزوم حفظ نظم عمومی و به منظور اصلاح و تنبیه لازم اینگونه از مجرمین توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران رد شد.

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی که سابقه همکاری با روزنامه‌های شرق، هم‌میهن، قانون، مردم امروز، سازندگی و هفته‌نامه صدا و مهرنامه را در کارنامه خود دارد. از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی بازداشت و به تحمل زندان محکوم شده بود.

در حال حاضر خانم ربانی در حال گذراندن محکومیت سه سال حبس تعزیری و دو سال تعلیقی بابت تجمع برای سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی است.

دهم دی ماه  سال ۱۴۰۱ علی مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار  اعلام کرد که وی به تحمل شش سال حبس بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و پانزده ماه حبس دیگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد که وی بابت این حکم در سال ۱۴۰۳ مشمول عفو قرار گرفت.

 






کارت

کارت