EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هفتادوچهار مورد نقض حقوق رسانه‌ها در سوریه در سال ۲۰۲۳
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه (SJU) و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) گزارش سالانه آزادی مطبوعات خود را در مورد سوریه منتشر کردند. در این گزارش، هفتادوچهار مورد خشونت علیه رسانه‌ها و نقض حقوق رسانه‌ای در سال ۲۰۲۳ ثبت شده است که نسبت به موارد گزارش شده در سال ۲۰۲۲ اندکی افزایش نشان می‌دهد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن استقبال از گزارش جامع تهیه شده توسط زیرمجموعه خود در سوریه، حملات علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کرد و از دولت سوریه خواست تا برای پایان دادن به خشونت و آزار علیه کارکنان رسانه‌ در این کشور، همه تلاش خود را به‌کار گیرد. فدراسیون همچنین از دولت سوریه خواست تمام قوانینی که فعالیت خبرنگاران را مشمول جرائم کیفری می‌کنند، اصلاح کند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این زمینه تأکید کرد: «ضروری است که مرتکبین حملات علیه روزنامه‌نگاران به دست عدالت سپرده شوند.» فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین حمایت کامل خود را از پویش اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه برای اصلاح قوانین مربوط به رسانه، اعلام کرد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه گزارش سالانه آزادی مطبوعات خود را در ماه مارس منتشر کرد. این گزارش جامع، ابعاد محتلف وضعیت نگران کننده آزادی مطبوعات در سوریه را نشان می‌دهد و تهدیداتی را که کار روزنامه‌نگاران را مختل می‌کنند، از جمله حملات، بازداشت‌ها، محاکمه خبرنگاران و آزارهایی که به‌ویژه علیه روزنامه‌نگاران زن صورت می‌گیرد، با ذکر جزئیات مشخص کرده است.






کارت

کارت