EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون خواستار حمایت بیشتر از برابری جنسیتی در رسانه‌ها و فضاهای دیجیتال شد
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

هفتادوهشتمین نشست سالانه کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل (CSW68) که بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است، یازدهم تا بیست‌ودوم مارس در نیویورک برگزار شد. این رویداد، فرصتی عالی برای اتحادیه‌های کارگری برای پیگیری مسأله برابری جنسیتی در محل کار و همچنین فرصتی برای ارتباط با گروه‌های حامی حقوق زنان در سراسر جهان بود.

برای دومین سال متوالی، ماریا آنجلس سامپریو رئیس شورای جنسیت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، از طرف فدراسیون در این نشست شرکت کرد و مواضع فدراسیون را در این نشست مطرح کرد: برابری در محل کار، حق زنان برای تصمیم‌گیری در اتاق‌های خبر، مسائل مربوط به هوش مصنوعی و همچنین نقش اساسی اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران در ارتباطات میان اتحادیه‌های جهانی کارگری از جمله مسائل مطرح شده بودند.

ماریا آنجلس سامپریو در پنل «هوش مصنوعی برای پیشبرد برابری جنسیتی: چالش‌ها و فرصت‌ها» در مورد تعهد فدراسیون به ایجاد فضاهای دیجیتالی برابر و بدون تعصب جنسیتی سخنرانی کرد. او اعلام کرد: «ما به عنوان یک صدای جهانی برای کارگران رسانه‌ای، به تعهد خود برای ترویج برابری جنسیتی و دستیابی به یک محیط کاری برابر، عادلانه و دموکراتیک برای زنان در سراسر جهان پایبند می‌مانیم.»






کارت

کارت