EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دفتر شبکه خبری الجزیره در اسرائیل، تعطیل می‌شود
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پارلمان اسرائیل در یکم آوریل قانونی را تصویب کرد که به کابینه جنگ اجازه می‌دهد تا پخش شبکه‌های خبری بین‌المللی را در صورتی که تهدیدی علیه امنیت ملی اسرائیل شناخته شوند، به طور موقت ممنوع کند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد که قصد دارد از این اجازه برای متوقف کردن فعالیت‌های الجزیره در این کشور استفاده کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به دولت اسرائیل توصیه کرد که فعالیت الجزیره در اورشلیم را متوقف نکند. فدراسیون نگران محدود کردن روزنامه‌نگاران بین المللی برای فعالیت در اسرائیل است، محدودیتی که از آغاز جنگ در غزه شروع شده است.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، قصد نخست‌وزیر اسرائیل برای ممنوع کردن فعالیت الجزیره را «ضربه‌ای جدی به چند صدایی و حق اطلاع‌رسانی عمومی» دانست و به دولت اسرائیل توصیه کرد که دفتر الجزیره و یا هیچ رسانه خارجی دیگری را تعطیل نکند و از سانسور رسانه‌های مخالف به بهانه «امنیت ملی» خودداری کند.

دولت اسرائیل همواره این شبکه قطری را به «تبعیض علیه اسرائیل» متهم کرده است؛ با این حال، روابط آن‌ها از زمان شروع جنگ در غزه آسیب بیشتری دیده است.






کارت

کارت