EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


قتل یک روزنامه‌نگار ارشد در پنجاب پاکستان
چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

افراد ناشناس در استان پنجاب پاکستان یک روزنامه‌نگار ارشد را با شلیک گلوله به قتل رساندند. صغیر احمد لار در یک داروخانه نشسته بود که سه فرد ناشناس سوار بر موتورسیکلت به او شلیک کردند و وی در دم جان خود را از دست داد. این حادثه چهاردهم مارس در شهر خانپور رخ داد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) قتل صغیر احمد را به شدت محکوم کردند.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به این حادثه گفت: «قتل صغیر احمد لار، یادآوری غم‌انگیزی از خطراتی است که همکاران ما در پاکستان با آن مواجهند. مقامات باید امنیت روزنامه‌نگاران را تضمین کنند و کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند را به مجازات برسانند. در حال حاضر فضا به گونه‌ای است که روزنامه‌نگاران امنیت جانی ندارند و جانیان از مجازات مصونند.»

جی.ام.جمالی رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان و رعنا عظیم دبیرکل این اتحادیه نیز این قتل را به‌شدت محکوم کردند و از دولت ایالتی پنجاب و بازرس کل پلیس پنجاب خواستند که قاتلان را فوراً دستگیر و به خانواده روزنامه‌نگار مقتول غرامت پرداخت کنند.

صغیر احمد روزنامه‌نگاری جسور بود که گزارش‌هایی با تمرکز بر جوامع تحت ستم و کم‌درآمد می‌نوشت و به‌طور خاص بر مقابله با چهره‌های سیاسی قدرتمند تمرکز داشت. جلیل احمد برادر این روزنامه‌نگار از تهدیدهای مکرری که برادرش قبل از مرگ دریافت کرده بود، سخن گفت: «صغیر بارها به مرگ تهدید شده بود. او پیش از این نیز توسط گروه‌هایی از افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته بود.»






کارت

کارت