EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


 ویدا ربانی با مرخصی کوتاه مدت موقتا آزاد شد
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد و فعال مدنی که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند روز گذشته با یک مرخصی کوتاه مدت به طور موقت از زندان آزاد شد.

بر اساس این خبر روز شنبه ۲۶ اسفندماه خانم ربانی در آستانه نوروز با یک مرخصی کوتاه مدت از زندان اوین آزاد شد.

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار آزاد و فعال مدنی که همکاری با روزنامه شرق و هفته‌نامه صدا را در کارنامه خود دارد از ماه‌های قبل به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری ایران بازداشت و به تحمل زندان محکوم شده بود.

در ماههای گذشته اوضاع جسمانی این روزنامه‌نگار و فعال مدنی بسیار  نابسامان گزارش داده شد و حتی در دوره‌ای نیز از زندان به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.

خانم ربانی پس از طی یک دوره بیماری و فشارهای ناشی از بازداشت و بستری در بیمارستان، به مرخصی درمانی آمده بود و اول شهریورماه و با پایان یافتن مرخصی خود به زندان بازگشت.

گفتنی است ویدا ربانی پیش از این و در جریان آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در دوم مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت  و دادگاه وی در ۲۹ آذرماه تشکیل شد.

دهم دی ماه علی سال گذشته مجتهدزاده، وکیل این روزنامه‌نگار  اعلام کرد که وی به تحمل شش سال حبس بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و پانزده ماه حبس دیگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شده است.

 






کارت

کارت