EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آخرین وضعیت پرونده روح‌اله نخعی در زندان
یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

پرتو برهانپور، وکیل دادگستری با اشاره به اجرای حکم محکومیت دو سال زندان روح‌اله نخعی روزنامه‌نگار سابق شرق و اجرای حکم وی، آن را مورد ابهام خواند.

بر اساس این خبر روز پنجشنبه ۲۳ اسفندماه خانم برهانپور در گفتگویی با روزنامه شرق اجرای حکم روح‌اله نخعی به‌رغم بهره‌مندی‌اش از شرایط عفو و پذیرش این موضوع از سوی دیوان عالی کشور را باعث تأسف دانست.

وی افزود:  «درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور به استناد مشمول عفو بودن موکل داده شد و این موضوع مورد پذیرش دیوان عالی کشور قرار گرفت و پس از تجویز اعاده دادرسی، شعبه هم‌عرض نیز دادنامه مورد اعتراض را در همین راستا اصلاح کرد اما در حالی که انتظار می‌رفت پرونده در اجرای احکام و مانند هزاران پرونده دیگر مربوط به سال گذشته، با قرار موقوفی تعقیب مختومه شود و پس از یک سال، پیگیری و تلاش در جهت جلوگیری از اجرای حکم مذکور، حکم او ‌اول اسفند ۱۴۰۲ اجرا شد‌».

روح الله نخعی که در شهریورماه سال گذشته و همزمان با آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی بازداشت شده بود، توسط شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به دو سال و هفت ماه حبس محکوم شده بود.

وی پس از ۴ ماه حبس، در دی ماه با تودیع وثیقه و به طور موقت آزاد شد. حکم صادره دادگاه  توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال حبس برای این روزنامه‌نگار قابل اجرا خواهد بود که این‌ حکم اول اسفندماه به اجرا درآمد.

 

 






کارت

کارت