EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


خبرگزاری ملی آرژانتین تعطیل شد
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲

خبرگزاری ملی آرژانتین(Télam)، به دستور رئیس جمهور خاویر میلی تعطیل شد. میلی که از طرفداران لیبرالیسم کلاسیک و منتقد سیاست‌های دولت‌های قبلی است، در سخنرانی افتتاحیه جلسات عادی کنگره ملی در روز جمعه، این خبر را اعلام کرد. این اقدام با واکنش‌های فوری اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران مواجه شد. آنها در روز شنبه در اعتراض به این تصمیم، تجمعی را در مقابل ساختمان خبرگزاری ملی در مرکز بوئنوس آیرس برگزار کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و فدراسیون روزنامه‌نگاران آمریکای لاتین و کارائیب، تعطیلی خبرگزاری ملی آرژانتین را محکوم کردند و خواستار لغو فوری این تصمیم یکجانبه شدند: «این تصمیم، دو رکن اساسی هر نظام دموکراتیک، یعنی حق دسترسی به اطلاعات و آزادی بیان را به خطر می‌اندازد.»

کارلا گائودنسی، دبیرکل فدراسیون کارگران مطبوعات آرژانتین و کارمند خبرگزاری ملی، تعطیلی این خبرگزاری را غیرقانونی دانست، «زیرا این تصمیم فقط توسط کنگره می‌تواند اتخاذ شود.»

خبرگزاری ملی آرژانتین هفتادوهشت سال سابقه فعالیت دارد و دارای دفاتری در سراسر کشور است. این خبرگزاری، منبع مهمی برای رسانه‌های دولتی، خصوصی، تعاونی، مستقل و محلی در آرژانتین و همچنین رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است.






کارت

کارت