EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اسامی شش روزنامه‌نگار زندانی در ایران
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در راستای فعالیت‌های خود قصد دارد به صورت هفتگی لیست به روز رسانی شده از روزنامه‌نگاران زندانی در ایران را منتشر می‌کند.

شش روزنامه‌نگاری که هم اکنون در ایران زندانی هستند عبارتند از:

۱- کامیار فکور، خبرنگار حوزه کارگری خبرآنلاین، تاریخ بازداشت ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ وی با پایان یافتن محکومیت ۸ ماهه، دوران حبس تعلیقی ۲ ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

۲- ویدا ربانی، روزنامه‌نگار مستقل دوم مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت شد و دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند. وی در حال حاضر با مرخصی درمانی موقت بیرون از زندان است.

۳- نیکان خبازی از کارکنان تحریریه فردای اقتصاد است که از ۱۶ بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود محبوس شد. وی از بیستم بهمن‌ماه در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران است.

۴- علی تسنیمی از کارکنان تحریریه فردای اقتصاد است که از ۱۶ بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود محبوس شد. وی از بیستم بهمن‌ماه در بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران است.

۵- مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار حوزه اقتصاد که ۱۱ بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

۶- روح‌اله نخعی، روزنامه‌نگار سابق شرق و هم‌میهن از روز سه‌شنبه اول اسفندماه برای تحمل دوران محکومیت دوساله خود به زندان اوین رفت.

همچنین حکم محکومیت به زندان  کیوان صمیمی، روزنامه‌نگاری که در جریان اعتراضات سراسری در ایران بازداشت شده بود در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی دو روزنامه‌نگاری که از آبان‌ماه دوران محکومیت سه ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کردند در روزهای گذشته با مرخصی درمانی از زندان آزاد شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌هایی که پیش از این منتشر کرده، سرکوب رسانه‌ای در ایران را محکوم کرده است.

دومنیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی  روزنامه‌نگاران در بیانیه‌هایی که پیش از این منتشر کرده، سرکوب رسانه‌ای در ایران را محکوم کرده است.

دومنیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «حبس روزنامه‌نگاران علامت هشدار دهنده‌ای در سطح بین‌المللی است. ما بار دیگر اتهامات بی‌اساس علیه همکاران خود را محکوم می‌کنیم و از مقامات ایران می‌خواهیم که از همه اتهامات علیه آنها صرف نظر کنند. روزنامه‌نگاری جرم نیست و جمهوری اسلامی باید همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای زندانی را آزاد کند.»

 

 






کارت

کارت