EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کارگاه آموزشی «گزارشگری آزادی مطبوعات» در مراکش برگزار شد
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

نمایندگان اتحادیه‌های وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از سراسر خاورمیانه و جهان عرب، روزهای سیزدهم و چهاردهم فوریه در کارگاه آموزشی «گزارشگری آزادی مطبوعات» که توسط این فدراسیون سازماندهی و به میزبانی اتحادیه ملی مطبوعات مراکش (SNPM) در کازابلانکا برگزار ‌شد، گرد هم آمدند.

ناصر ابوبکر، نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) ضمن استقبال از برگزاری این نشست تأکید کرد: «ما هنوز راه طولانی و سختی در پیش داریم اما پشتکار، عزم و همبستگی اتحادیه‌ها و روزنامه‌نگاران در منطقه می‌تواند ساختارهایی را که برای کنترل روزنامه‌نگاران و روزنامه‌نگاری ایجاد شده، برچیند».

شرکت‌کنندگان در این کارگاه به بحث و بررسی روش‌های نظارت بر نقض آزادی مطبوعات، مستندسازی موارد نقض حقوق روزنامه‌نگاران و ارزیابی وضعیت آزادی رسانه‌ها پرداختند. این کارگاه آموزشی بخشی از پروژه‌ای است که با هدف ارتقای آزادی مطبوعات در خاورمیانه و جهان عرب و با حمایت اتحادیه روزنامه‌نگاران نروژ و دولت نروژ راه‌اندازی شده است.

خاورمیانه و جهان عرب در سال ۲۰۲۳ خطرناک‌ترین مناطق جهان برای روزنامه‌نگاران بوده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، دست‌کم نود و سه روزنامه نگار در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.






کارت

کارت