EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


سعیده شفیعی به طور موقت از زندان آزاد شد
یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

سعیده شفیعی، روزنامه‌نگار اقتصادی که چندی برای تحمل دوران محکومیت سه ساله حبس خود به زندان اوین رفت، به طور موقت برای درمان بیماری خود از زندان آزاد شد.

بر اساس گزارش‌ها روز شنبه ۱۲ اسفندماه پرتو برهانپور وکیل دادگستری در صفحه شخصی خود نوشت: سعیده شفیعی طبق نظر پزشکی قانونی مبنی بر توقف اجرای حکم، موقتاً برای پیگیری درمان از زندان آزاد شد.

خانم شفیعی ۲۸ آبان‌ماه سال جاری برای تحمل سه سال و شش ماه زندان به دلیل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی کرده بود.

وی در جریان اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی بازداشت شد و چندی پیش از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و به اتهام اجتماع و تبانی به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این روزنامه‌نگار که سابقه فعالیت در برخی روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های خبری نظیر فراز، انصاف‌نیوز، نسیم بیداری و ایلنا و شرق را داشته است دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان منتقل شد و حدود دو هفته بعد در ۱۸ بهمن‌ماه با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.






کارت

کارت