EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فشار نهادهای امنیتی به خبرآنلاین برای حذف یک خبر
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

گزارش‌ها حاکیست دست‌کم یک نهاد امنیتی طی تماس شفاهی با مدیران خبرگزاری خبرآنلاین، خواستار حذف خبر مربوط به نظرسنجی انتخاباتی از خروجی وب‌سایت شده‌اند.

بر این اساس روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه خبرگزاری خبرآنلاین پس از حذف خبر «نتایج نظرسنجی انتخاباتی انجام شده از سوی یک مرکز معتبر دولتی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه» در توضیحی کوتاه نوشت: در تماس تلفنی اشخاصی از ما خواسته شد تا این خبر را از خروجی حذف کنیم‌ و تاکید کردند انتشار هر گونه نظرسنجی درباره انتخابات، خلاف مصوبه است.

به نوشته این رسانه، معلوم نیست مصوبه مورد استناد و تاکید مرجع تماس‌گیرنده، مستند به کدام مصوبه قانونی است و چنین مصوبه‌ای، خروجی تصمیم کدام نهاد ذیصلاح و تصمیم‌گیر است؟ و چرا تاکنون به رسانه‌ها ابلاغ رسمی نشده و ابلاغ شفاهی و تلفنی، جایگزین ابلاغ رسمی شده است؟

به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر فشار بر روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه بیش از پیش افزایش یافته است . احضار روزنامه‌نگاران، اعلام جرم علیه رسانه‌های منتقد و فشار بر سکوت  در برخی اخبار نظیر پرونده قتل داریوش مهرجویی کارگردان فقید سینمای ایران برخی از این فشارها عنوان شده است.






کارت

کارت