EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دستکم ۹۰ روزنامه‌نگار فلسطینی در غزه کشته شده‌اند
جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲

با تأیید مرگ هفت روزنامه‌نگار دیگر در غزه در هفته‌های ابتدایی سال جدید، تعداد روزنامه‌نگاران فلسطینی کشته شده در جنگ حماس و اسرائیل به ۹۰ نفر افزایش یافت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: «فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

در چهاردهم ژانویه، یازان الزویدی عکاس تلویزیون «الغد» در حمله هوایی اسرائیل در شهر بیت‌حانون در شمال غزه کشته شد. در یازدهم ژانویه، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین مرگ محمد جمال صباحی آل ثلاثینی را تأیید کرد. او که به عنوان خبرنگار برای تلویزیون القدس کار می‌کرد، در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌اش در جنوب شهر غزه کشته شد. احمد بدیر، روزنامه‌نگاری که برای نشریه محلی هدف نیوز کار می‌کرد، در دهم ژانویه در خارج از بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلاح در مرکز نوار غزه کشته شد.

هبه العبدالله، روزنامه‌نگار، در نهم ژانویه بر اثر بمباران اسرائیل در شهر جنوبی خان‌یونس جان خود را از دست داد. حمزه الدحدوح، روزنامه‌نگار و فرزند وائل الدحدوح رئیس دفتر الجزیره در غزه به ‌همراه مصطفی ثریا فیلمبردار مستقل که برای خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد، در هفتم ژانویه در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی به خودرویی که برای انجام مأموریت در آن حضور داشتند، کشته شدند. همچنین اکرم الشافعی، خبرنگار خبرگزاری صفا که دو ماه پیش در جریان محاصره بیمارستان الشفاء در شهر غزه بر اثر حمله هوایی اسرائیل به شدت مجروح شده بود، در پنجم ژانویه جان خود را از دست داد.






کارت

کارت