EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ممانعت از حضور خبرنگاران در دادگاه علنی پرونده قتل داریوش مهرجویی
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی، کارگردان فقید سینمای ایران و وحیده محمدی‌فر، همسر وی روز گذشته برگزار شد و علیرغم علنی بودن دادگاه، خبرنگاران از حضور در جلسه منع شدند.

بر اساس گزارش‌ها روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه جلسه محاکمه قاتلان آقای مهرجویی و خانم محمدی‌فر در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز برگزار شد.

هرچند که قرار بود دادگاه با حضور خبرنگاران برای پوشش خبری برگزار شود اما در ساعت برگزاری جلسه از حضور خبرنگاران ممانعت به عمل آمد.

این در حالی است که رئیس کل دادگستری استان البرز در گفتگویی تاکید کرد: «مطابق مقررات قانون آیین دادرسی کیفری، امکان انتشار رسانه‌ای جزییات دادگاه وجود ندارد و ممنوع است و با این وصف با توجه به علنی بودن جلسه رسیدگی، منعی برای حضور مردم اعم از نخبگان و دانشجویان در حد ظرفیت سالن وجود ندارد.»

پیش از این نیز مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه از ممنوعیت انتشار اخبار مربوط به این پرونده اطلاع داده بود.

چندی پیش قرار مجرمیت برای برخی رسانه‌ها از جمله پایگاه‌های خبری رکنا، فراز و روزنامه اعتماد و نیز احضار چند روزنامه‌نگار  به دلیل انتشار گزارش‌هایی در خصوص قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به دادسرا خبرساز شده بود.

بنا به گفته سخنگوی قوه قضائیه ایران تنها خبرگزاری میزان که اخبار مربوط به این نهاد را پوشش می‌دهد مجاز به انتشار اخبار این پرونده جنایی شده است و دیگر رسانه‌ها یا روزنامه‌نگاران مستقل حق انتشار هیچ مطلبی در این زمینه را ندارند.

 






کارت

کارت