EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواهان لغو همه اتهامات الهه محمدی و نیلوفر حامدی شد
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

روز گذشته نیلوفر حامدی و الهه محمدی روزنامه‌نگاران روزنامه‌های شرق و هم‌میهن پس از ۱۶ ماه از زندان آزاد شدند اما امروز مقامات قضایی ایران از صدور اتهامات جدید برای آنها خبر دادند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)ضمن ابراز خوشحالی از آزادی این دو روزنامه‌نگار، از مسئولین ایران می‌خواهد که همه اتهامات علیه آنها را لغو کنند.

براساس گزارش‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامدی هرکدام با وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی دیروز از زندان آزاد شدند که با استقبال خانواده و همکاران در مقابل زندان اوین همراه بود و امروز مقامات قضایی استان تهران اعلام کردند که پرونده جدیدی را به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری علیه آنها باز کرده‌اند.
دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: «ما از آزادی همکاران خود نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار شجاع که تنها کار خود را انجام می‌دادند، خوشحال هستیم. ما خواهان آزادی تمام روزنامه‌نگارانی هستیم که هنوز در زندان‌های ایران به سر می‌برند زیرا روزنامه‌نگاری جرم نیست.»
براساس گزارش‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامی «تا زمانی اعلام رای دادگاه تجدیدنظر با وثیقه آزاد خواهند بود».
نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگاری هستند که برای نخستین بار گزارش و خبر درگذشت مهسا امینی را در بازداشتگاه گشت ارشاد منتشر کردند. این دو روزنامه‌نگار زن، در دو جلسه دادگاه جداگانه از سوی دادگاه انقلاب تهران محاکمه و در احکام جداگانه در دادگاه بدوی به ۱۳ و ۱۲ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.
براساس آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال حاضر همچنان هفت روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران هستند.






کارت

کارت