EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


واکنش انجمن روزنامه‌نگاران تهران به وثیقه سنگین آزادی دو روزنامه‌نگار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از وثیقه سنگین آزادی نیلوفرحامدی و الهه محمدی روزنامه‌نگاران شرق و هم‌میهن که روز گذشته پس از ۱۶ ماه آزاد شدند، ابراز امیدواری کرد که این آزادی موقت به آزادی دائم تبدیل شود.

بر اساس این گزارش روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در بیانیه خود آورده است: هر چند که تعیین وثیقه ۱۰ میلیاردتومانی برای این روزنامه‌نگاران بسیار سنگین است اما این آزادی را به فال نیک میگیریم و امیدواریم که روند آزادی به دیگر روزنامه‌نگاران دربند نیز تسری پیدا کند و تمام همکاران ما آزاد شوند.

ابن تشکل صنفی در پایان بیانیه خود یادآور شد: روزنامه‌نگاری جرم نیست و نباید با روزنامه‌نگار به مثابه متهم امنیتی برخورد کرد، خاصه آنکه روزنامه‌نگاران در ایران همواره و همیشه بر لبه تیغ حرکت می‌کنند. دستگاهها و نهادها می‌توانند با سعه‌صدر و افزایش ظرفیت‌های خود به این حرفه که رکن چهارم دموکراسی است، کمک کنند تا هم نهادهای مدنی تقویت شود و هم دیدبان عمومی، امنیت موثری داشته باشد.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی روزنامه‌نگاران روزنامه‌های شرق و هم‌میهن که در آغاز اعتراضات سراسری در ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه با قید وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شدند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگاری هستند که برای نخستین بار گزارش و خبر درگذشت مهسا امینی را در بازداشتگاه گشت ارشاد منتشر کردند. این دو روزنامه‌نگار زن، در دو جلسه دادگاه جداگانه از سوی دادگاه انقلاب تهران محاکمه و در احکام جداگانه در دادگاه بدوی به ۱۳ و ۱۲ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.

 

 

 






کارت

کارت