EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مزاحمت پلیس برای یک خبرنگار به دلیل نداشتن حجاب اجباری
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲

الهه ابراهیمی، دبیر خبر روزنامه هم‌میهن از ایجاد مزاحمت، توقیف خودرو و برخورد نامناسب دو مامور پلیس تهران به دلیل آنچه که نداشتن حجاب اجباری می‌خواند، خبر داد.

بر اساس این خبر روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه خانم ابراهیمی در مطلبی با عنوان «دوباره مجرم شدم» در روزنامه هم‌میهن، با اعلام اینکه دو مامور پلیس با نشان دادن اسلحه خود دستور توقف فوری خودرو در حین رفتن به محل کار را دادند، افزود:  «بعد از توقف ماموری نزد من آمد و گفت که ماشین‌تان توقیف است و باید به همراه ماشین با ما به کلانتری برای بررسی موضوعی بیایید.»

به نوشته این روزنامه‌نگار پس از پیگیری‌ها در کلانتری مشخص شد که علت این توقیف، نداشتن حجاب اجباری در حین رانندگی بوده، هرچند که  «حجاب کامل» از سوی وی وجود داشت.

خانم ابراهیمی در پایان گزارش خود نوشت: «نمی‌دانم گزارش‌هایی که منجر به توقیف خودرو شد تا چه میزان از صحت برخوردار است اما خواهش جدی‌ام این است که لطفاً تصمیم‌گیران برای اجرای قوانین،‌ در برابر فساد و دست‌درازی مدیران ارشد و میانی و پایین در دستگاه‌های دولتی و نظارتی نیز به همین میزان جدی و مصر باشند تا شاید در این شرایط بتوانیم از سد بسیاری از مشکلات کنونی به سلامت عبور کنیم».

از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی تاکنون، فشارهای امنیتی بر بسیاری از روزنامه‌نگاران و دیگر شهروندان افزایش یافته است.

بازداشت‌ها، احضار و بازجویی، تهدید و تعلیق از کار و صدور احکام محکومیت برخی از این فشارها عنوان شده است.






کارت

کارت