EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مجرم شناخته شدن روزنامه کارون در دادگاه مطبوعات
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی از مجرم شناخته شدن مدیر مسوول روزنامه کارون به دلیل نشر مطالب خلاف واقع و شایعات خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه اکبر نصرالهی سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات در گفتگویی با بیان اینکه اکثریت اعضا به مجرم بودن منصور قنواتی مدیر مسوول روزنامه کارون رای دادند، گفت: «اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات آقای قنواتی را مستحق تخفیف ندانستند».

به گفته آقای نصرالهی «اتهام آقای منصور قنواتی، مدیر مسوول روزنامه کارون، نشر مطالب خلاف واقع و شایعات موضوع شکایت اداره کل اطلاعات خوزستان بود و برخی اعضای هیأت منصفه با استناد به روند پوشش‌خبری حوادث‌ سال قبل مندرج در پرونده متهم گفتند که روزنامه کارون با تیترها و عبارت‌های تحریک کننده در اوج اعتراضات ۱۴۰۱ به جای آرامش بخشی، حل بحران و تامین آرامش روحی و روانی، در راستای بحران افزایی و آرامش‌زدایی در شرایط ملتهب بوده و استفاده از این کلیدواژه‌ها و عبارات حتی به نقل از دیگران نمی‌تواند رافع مسئولیت روزنامه در شرایط بحرانی باشد».

گفته می‌شود که رای  دادگاه‌ رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقای منصور قنواتی به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک  برگزار شدند، متعاقبا صادر خواهد شد.

 






کارت

کارت