EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ارجاع پرونده مریم شکرانی به دادگاه مطبوعات و آزادی موقت با قید وثیقه
جمعه ۸ دی ۱۴۰۲

مریم شکرانی، روزنامه‌نگار اقتصادی که چندی پیش و در پی انتشار یک مطلب انتقادی از سوی دادگاه کیفری احضار شده بود، از صدور قرار وثیقه، آزادی موقت و ارجاع پرونده به دادسرای مطبوعات خبر داد.

بر اساس این خبر ، هفته گذشته جلسه رسیدگی به اتهام انتسابی   خانم شکرانی با عنوان «نشر اکاذیب» به دلیل انتشار مطالبی  در خصوص مرگ آرمیتا گراوند در صفحه شخصی خود، در شعبه  ۱۰۵۸ کیفری دو کارکنان دولت برگزار شد.

روز پنجشنبه هشتم دی‌ماه رضا شفاخواه وکیل این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود نوشت: «پرونده مطروحه علیه موکلم خانم ‎مریم شکرانی در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری۲، در پی ایراد عدم صلاحیت مرجع رسیدگی، با قرار عدم صلاحیت، مواجه و به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و منتظر وقت رسیدگی هستیم. طبق قانون دادگاه کیفری یک، به جرم سیاسی با حضور هیئت منصفه رسیدگی می‌کند».

گفتنی است آرمیتا گراوند نوجوان ۱۶ ساله ای بود که در حادثه مترو تهران بر اثر درگیری برای حجاب اجباری جان خود را از دست داد.

مریم شکرانی پیش از این نیز در دی ماه گذشته و در جریان اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادسرا احضار و با قید وثیقه آزاد شده بود.

وی روزنامه‌نگار حوزه اقتصاد روزنامه شرق است که سابقه فعالیت در روزنامه شهروند و برخی پایگاه‌های خبری را در کارنامه خود دارد

 






کارت

کارت