EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


شکایت الهه محمدی از قاضی پرونده خود در دادگاه انقلاب
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲

سعید پارسایی، همسر الهه محمدی، روزنامه‌نگار هم‌میهن که بیش از یک سال است در بازداشت موقت به سر می‌برد از ثبت شکایت همسرش علیه ابوالقاسم صلواتی قاضی پرونده‌ خبر داد.

بر اساس این خبر روز یکشنبه سوم دی‌ماه آقای پارسایی در صفحه شخصی خود نوشت: همسرم الهه محمدی بیش از یک ماه پیش طی ۴ شکواییه که در زندان ثبت شد از قاضی صلواتی به دلیل اجرا نکردن قانون، خطاب به دادگاه قضات، دادسرای کارکنان دولت، حوزه ریاست دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری ثبت شکایت کرده است.

به گفته آقای پارسایی وکلای پرونده پیگیر این موارد خواهند بود.

چندی پیش نیلوفر حامدی دیگر روزنامه‌نگار بازداشتی نیز شکایتی را علیه قاضی صلواتی به دلیل نقض قانون ثبت کرد.

نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن، اولین کسانی بودند که خبر درگذشت و تشییع جنازه مهسا امینی ۲۲ ساله در سپتامبر سال گذشته را منتشر کردند و پس از آن  اعتراضات سراسری در ایران شکل گرفت.

روز یکشنبه سی‌ام مهرماه رای بدوی این دو روزنامه‌نگار پس از یکسال منتشر شد.

بر این اساس دادگاه این دو روزنامه نگار را به سه اتهام «همکاری با دولت آمریکا به عنوان کشور متخاصم با ایران»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران» محکوم کرده است.

براساس رای صادره نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق  به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

 

 






کارت

کارت