EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بلاتکلیفی و عدم ثبت شکایت از قاضی و درخواست تجدید نظر پرونده نیلوفر حامدی 
چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲

با گذشت بیش از ۴۰ روز از ثبت درخواست تجدید نظر به رای محکومیت نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق که بیش از یکسال است که در بازداشت موقت به سر می‌برد، گزارش‌ها از بلاتکلیفی و عدم ثبت پرونده و رسیدگی به درخواست تجدیدنظر حکایت دارد.

روز یکشنبه ۳ دی‌ماه محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی، در صفحه شخصی خود با اشاره به تداوم بلاتکلیفی همسرش نوشت: نیلوفر از طریق وکیلش همه راه‌های قانونی را طی کرده اما ۴۵۹ روز بدون حکم قطعی در بازداشت غیرقانونی‌ست.

به نوشته آقای آجرلو وکیل نیلوفر ۲۰ آبان تجدیدنظرخواهی به رای دادگاه را ثبت و ۲۸ آبان از قاضی صلواتی شکایت کرد اما خبری از رسیدگی به این پرونده‌ها نیست.

چندی پیش محمد حسین آجرلو در دو مطلب جداگانه ضمن انتقاد از بی‌قانونی در پرونده این روزنامه‌نگار، از ممانعت در ارسال پرونده نیلوفر حامدی به دادگاه تجدیدنظر با گذشت بیش از سه هفته و نیز شکایت وی از قاضی صلواتی به دلیل نقض قانون خبر داد.

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق  به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شده است.






کارت

کارت