EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


شکایت ده میلیون دلاری یک تاجر علیه یک رسانه در السالوادور
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

یاکوف فاستر، تاجر و مالک شرکت‌های امنیتی در السالوادور، دادخواستی ده میلیون دلاری را علیه رسانه ال‌دیاریو دی‌هوی در السالوادور و خورخه بلتران لونا خبرنگار آن ارائه کرده است. بهانه این شکایت، نقل قول این رسانه از تحقیقات روزنامه مکزیکی ال‌پروسسو است که مدعی ارتباط فاستر با شریک سابق خود شده بود. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و فدراسیون روزنامه‌نگاران آمریکای لاتین و کارائیب، به برخورد قضایی با فعالیت روزنامه‌نگاری در السالوادور اعتراض کردند و هدف این اقدام را «خاموش کردن آزادی مطبوعات و آزادی بیان، تلاش برای کنترل روزنامه‌نگاری و مقابله با حق دسترسی مردم به اطلاعات» دانستند.

انجمن روزنامه نگاران السالوادور علاوه بر فراهم کردن حمایت‌های قانونی برای روزنامه‌نگاران آسیب‌دیده، شکایت علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را محکوم کرد و تأکید کرد که این نوع اقدامات را محکوم می‌کند که به دنبال ساکت کردن و مجازات کار روزنامه‌نگاری است.

یاکوف فاستر، مالک شرکت‌های امنیتی خصوصی، اقدامات قانونی میلیون دلاری را علیه رسانه ال‌دیاریو دی‌هوی و خبرنگار آن خورخه بلتران لونا آغاز کرد. دلیل این شکایت، استناد آن رسانه به مقاله‌ای از یک روزنامه مکزیکی است که او را با شریک سابقش که اکنون تحت تعقیب است مرتبط می‌دانست. در ژوئن ۲۰۲۳ ال دیاریو دی‌هوی و خورخه بلتران لونا به پرداخت ده میلیون دلار غرامت به یاکوف فاستر محکوم شدند.






کارت

کارت