EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


سفر رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی به بلژیک
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲

«دادگاه کیفری بین‌المللی باید به آمار بی‌سابقه کشته‌شدن روزنامه‌نگاران درغزه رسیدگی کند.» فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و شاخه اروپایی سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS)  با حمایت از این سخنان ناصر ابوبکر، رئیس سندیکا، از نهادهای اروپایی خواستند که بر دیوان کیفری بین‌المللی فشار بیاورند تا کشتار غزه را به پرونده‌های خود اضافه کند.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حمایت از اهداف این سفر گفت: «مردم حق دارند بدانند. ما همواره بر لزوم اجازه دولت اسرائیل به رسانه‌های خارجی برای ورود به نوار غزه تاکید کرده‌ایم. بسیار مهم است که نه تنها روزنامه‌نگاران فلسطینی، بلکه روزنامه‌نگاران خارجی نیزحوادث جاری در غزه را پوشش دهند. اروپا باید نقش خود را در معادلات بین‌المللی ایفا کند و باید از دولت اسرائیل بخواهد که فورا این کشتار را متوقف کند.

پس از مأموریت دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به فلسطین (بیستم تا بیست‌وچهارم نوامبر ۲۰۲۳)، ناصر ابوبکر رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی و معاون رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، از چهارم تا هفتم دسامبر به بروکسل رفت تا برای تغییر تصمیمات سیاسی در مواجهه با بحران کشتار بی‌سابقه روزنامه‌نگاران فلسطینی تلاش کند. از آغاز جنگ غزه، دست کم شصت‌وهشت روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای کشته، تعدادی زخمی و تعدادی دیگر ناپدید شده‌اند.

هیئت‌های فدراسیون و فلسطین، با نمایندگان سیاسی گروه‌های مختلفی از نمایندگان پارلمان اروپا و همچنین نمایندگان پارلمان بلژیک دیدار کردند. ناصر ابوبکر در این دیدارها تأکید کرد: «شما نمی‌توانید شرایط کار همکاران من در غزه را تصور کنید. آنها فاقد همه چیز هستند – آب، غذا، سرپناه – و با خانواده خود در خیابان‌ها، مدارس و بیمارستان ها می‌خوابند. وقت آن است که شما کاری کنید. از شما می‌خواهیم که بر دادگاه کیفری بین المللی برای تحقیق در مورد قتل روزنامه‌نگاران و محاکمه عاملان آن فشار بیاورید.» این هیئت‌ها از نمایندگان سیاسی اتحادیه اروپا خواستند تا برای آتش‌بس دائمی و پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تلاش کنند. گروه‌های سیاسی متعهد شدند که همکاری با فدراسیون و سندیکای فلسطین تداوم یابد و در هفته‌های آینده اقدامات مشخصی انجام گیرد.






کارت

کارت