EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دو حمله مسلحانه علیه روزنامه‌نگاران مکزیکی در یک روز
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲

در بیست‌وهفتم نوامبر، خودروی چهار روزنامه‌نگار از رسانه‌های مختلف مکزیکی که در حال پوشش اخبار یک قتل در ایالت گوئررو بودند، مورد حمله مردان مسلح موتورسوار قرار گرفت. در همان روز، یک روزنامه‌نگار دیگر در نزدیکی خانه‌اش هدف گلوله قرار گرفت. اتحادیه ملی سردبیران مطبوعات مکزیک(SNRP)  در بیانیه‌ای خواستار بررسی کامل این رویدادها از سوی دولت شد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  ضمن اعلام حمایت از خواسته‌های اتحادیه مطبوعات مکزیک، از مقامات خواست که در مبارزه با خشونت علیه مطبوعات و مصونیت از مجازات این جنایات، تعهد واقعی داشته باشند: «آدم ربایان و آنان که به روزنامه‌نگاران حمله می‌کنند، به دنبال خاموش کردن آزادی بیان و آزادی مطبوعات و ارعاب کسانی اند که وظیفه اطلاع رسانی به مردم را انجام می‌دهند.»

در روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم نوامبر، چهار خبرنگار به نام‌های اسکار گوئررو، ژسوس دلاکروز، هکتور کاماچو و ویکتور ماتئو پس از پوشش دادن قتل یک راننده در محله لاس پالماس در شهر چیلپانسینگو در ایالت گوئررو، هنگامی که در یک وسیله نقلیه در حال حرکت بودند مورد حمله دو مرد سوار بر موتورسیکلت قرار گرفتند. هنوز هیچ مورد فوتی گزارش نشده اما دلاکروز و متئو در وضعیت وخیمی قرار دارند. این هفته در همین ایالت، سه خبرنگار ربوده و آزاد شدند.

همچنین در همان روز، روزنامه‌نگار مینور رامون رامیرز آرویو در نزدیکی خانه‌اش در آپاتزینگان ایالت میچوآکان هدف تیراندازی قرار گرفت. این روزنامه‌نگار متخصص در اخبار حوادث که برای روزنامه ABC میچوآکان کار می‌کند، پیشتر در سال ۲۰۱۶ نیز مورد حمله مشابهی قرار گرفته بود.






کارت

کارت