EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مدیرمسئول هفته‌نامه سیاحت شرق به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

نسرین حسنی، مدیرمسوول هفته‌نامه محلی سیاحت شرق که سال گذشته و در جریان اعتراضات سراسری در ایران مدتی را بازداشت شده بود، از سوی دادگاه انقلاب به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

بر اساس این خبر روز یکشنبه نوزدهم آذرماه خسرو وکیل کردی، وکیل این فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: «موکلم ‎نسرین حسنی با رأی شعبه اول دادگاه انقلاب بجنورد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به ۱ سال زندان و رأی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو بجنورد بجهت اتهامات؛نشر اکاذیب در سامانه های رایانه ای به ۷ماه زندان و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی به ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه  خانم حسنی با شکایت سازمان اطلاعات سپاه به شعبه پنج بازپرسی ‎بجنورد احضار و با  سه اتهام انتسابی «تشویش اذهان عمومی به واسطه نشراکاذیب»، «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» رو به رو شده بود.

همچنین به گفته برخی از نزدیکان مبنای اتهام «نشر تصویر مبتذل» انتشار عکس‌های بدون روسری خانم حسنی در صفحه شخصی اینستاگرام بوده است.

نسرین حسنی پیش از این نیز در  هفتم مهر ۱۴۰۱، به اتهام «لیدری اغتشاشات» در خراسان شمالی بازداشت و به تحمل یک سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود اما مورد عفو قرار گرفت






کارت

کارت