EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


شکایت نیلوفر حامدی از قاضی پرونده خود در دادگاه انقلاب
یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق که بیش از یک سال است در بازداشت موقت به سر می‌برد علیه قاضی پرونده خود شکایت کرده است.

بر اساس این خبر که روز  شنبه ۱۸ آذرماه محمدحسین آجرلو همسر این روزنامه‌نگار در صفحه شخصی خود منتشر کرده، علت این شکایت «خودداری از آزادی او در پایان یک سال بازداشت موقت» عنوان شده است.

به نوشته آقای آجرلو بازداشت موقت نیلوفر (حامدی) بعد از ۴۴۴ روز غیر قانونی است و هیچ اطلاعی از رسیدگی به پرونده شکایت همسرش ندارد.

چندی پیش محمد حسین آجرلو در مطلبی جداگانه ضمن انتقاد از بی‌قانونی در پرونده این روزنامه‌نگار، از ممانعت در ارسال پرونده نیلوفر حامدی به دادگاه تجدیدنظر با گذشت بیش از سه هفته خبر داد.

نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن، اولین کسانی بودند که خبر درگذشت و تشییع جنازه مهسا امینی ۲۲ ساله در سپتامبر سال گذشته را منتشر کردند و پس از آن  اعتراضات سراسری در ایران شکل گرفت.

روز یکشنبه سی‌ام مهرماه رای بدوی این دو روزنامه‌نگار پس از یکسال منتشر شد.

بر این اساس دادگاه این دو روزنامه نگار را به سه اتهام «همکاری با دولت آمریکا به عنوان کشور متخاصم با ایران»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران» محکوم کرده است.

براساس رای صادره نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق  به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد

 

 






کارت

کارت