EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به کرانه باختری سفر کرد
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲

آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  برای حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطینی به رام‌الله سفر کرد و با همراهی اعضای سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی(PJS)  با تعداد زیادی از کارکنان رسانه‌ها دیدار و وضعیت میدانی کار روزنامه‌نگاران را بررسی کرد. بلانگر پس از بازگشت از این سفر اعلام کرد: «وظیفه فدراسیون این است که در کنار اعضای فلسطینی خود، چه در کرانه باختری و چه در غزه باشد. ما خواهان آتش بس دائمی هستیم؛ این کشتار باید فوراً متوقف شود. دولت اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی که از غیرنظامیان از جمله روزنامه‌نگاران حمایت می‌کند، احترام بگذارد. به محض اینکه شرایط فراهم شود، فدراسیون از غزه بازدید خواهد کرد.»

دبیرکل فدراسیون که با سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی به‌طور روزانه در تماس است، تصمیم گرفت برای ارزیابی وضعیت و حمایت از خواهران و برادران خود، در کرانه باختری و نوار غزه، به فلسطین برود. آنتونی بلانگر، از بیست‌ویکم تا بیست‌وچهارم نوامبر در رام الله در کرانه باختری حضور داشت. دبیرکل در این سفر با کارکنان سندیکای فلسطین و همچنین با گروهی از روزنامه‌نگاران دیدار کرد. او سپس با خبرنگاران مجروح و روزنامه‌نگارانی که مدتی در زندان‌های اسرائیل بازداشت بوده‌اند، دیدار کرد.

سرانجام، هیئتی از فدراسیون و سندیکای فلسطین، با مدیر دفتر یونسکو در رام الله ملاقات کرد. آنها تدارکات خود را برای دوره پس از جنگ در نوار غزه آغاز کردند. این اقدامات شامل تحویل کیت‌های پزشکی برای کمک‌های اولیه، باتری برای تلفن‌های همراه، جلیقه‌های ضد گلوله و کلاه ایمنی، و همچنین ساخت یک «خانه امن» در خان یونس، در جنوب غزه است تا خبرنگاران بتوانند در یک محیط امن و مطمئن کار کنند.






کارت

کارت