EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حداقل شصت‌ویک روزنامه‌نگار در غزه کشته شده‌اند
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲

با تأیید کشته شدن پنج روزنامه‌نگار دیگر، تعداد روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های فلسطینی کشته شده در غزه به حداقل شصت‌ویک نفر رسید.

در جریان عملیات نظامی بین حماس و اسرائیل در نوار غزه، تاکنون حداقل بیست‌ونه خبرنگار فلسطینی کشته، تعدادی زخمی و تعدادی دیگر مفقود شده اند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

«آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: « فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می‌توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین در سوم دسامبر، کشته شدن حسن فرج الله مدیر تلویزیون قدس را در بمباران اسرائیل در نوار غزه تایید کرد. در یکم دسامبر، رسانه‌ها از مرگ عبدالله درویش، عکاس خبرنگار تلویزیون الاقصی و ادهم حسونه، روزنامه‌نگار آزاد در حمله اسرائیل به غزه خبر دادند. در همان روز به گزارش خبرگزاری آناتولی، منتصر الصواف عکاس این خبرگزاری ترکیه‌ای در یک حمله هوایی به شهر غزه کشته شد.

در بیست‌وپنجم نوامبر، جسد نادر النازلی که به عنوان تکنسین تلویزیون فلسطین درغزه فعالیت می‌کرد، یک هفته پس از بمباران خانه اش، زیر آوار پیدا شد.






کارت

کارت