EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم یک روزنامه‌نگار زن در بنگلادش
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲

ناهید حسن، روزنامه‌نگار، هنگام پوشش خبری درگیری اعضای یک سازمان جوانان و دانشجویان مرتبط با لیگ عوامی بنگلادش توسط یک گروه بیست تا بیست‌وپنج نفره مورد حمله قرار گرفت. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  حمله خشونت‌آمیز به خانم ناهید حسن را محکوم کرد و خواستار تحقیقات سریع و کامل در مورد این حادثه شد. فدراسیون همچنین افزایش حملات به روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها توسط اعضای چاترا لیگ و دیگر گروه‌های سیاسی را بسیار نگران‌کننده خواند و از مقامات بنگلادش خواست که مسئولین را مورد بازخواست قرار دهند و از ایمنی خبرنگاران اطمینان حاصل کنند.

ناهید حسن، خبرنگار خبرگزاری دیجیتال جاگونیوز، در غروب بیستم نوامبر هنگام پوشش یک درگیری سیاسی که ادعا می‌شود بین اعضای اتحادیه عوامی لیگ جوبو و لیگ چاترا بنگلادش (شاخه جوانان و دانشجویان حزب حاکم) رخ داده است، مورد حمله قرار گرفت. حسن در مقابل کالج پزشکی شمالی در منطقه دانموندی داکا توسط یک گروه بیست تا بیست‌وپنج نفره مرتبط با هردو گروه حاضر در درگیری، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این گروه، علیرغم تأیید هویت خانم حسن به عنوان خبرنگار، تلفن همراه او را ضبط کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بنابر گزارش‌ها، یکی از مهاجمان تمزید رحمان از رهبران محلی لیگ جوبو بوده است.

وضعیت فعلی تحقیقات پلیس نامشخص است. به گزارش سازمان حمایت از روزنامه‌نگاران بنگلادشی(BJIM) پلیس نسبت به تحقیق درباره عاملان این حادثه بی‌میلی نشان می‌دهد.

در چند ماه گذشته، فدراسیون چندین مورد مشابه آزار و اذیت و خشونت علیه روزنامه‌نگاران در بنگلادش توسط اعضای سازمان های دانشجویی، از جمله چاترا لیگ را مستند کرده است.






کارت

کارت