EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تأکید رئیس‌جمهور آرژانتین بر خصوصی‌سازی رسانه‌های عمومی
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

جمعی از مقامات رسانه‌های عمومی آرژانتین با انتشار بیانیه مشترکی، از اظهارات خاویر مایلی رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین درباره خصوصی‌سازی رسانه‌های عمومی در دولت بعدی، ابراز نگرانی کردند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن حمایت از سازمان‌های زیرمجموعه خود و همه سازمان‌هایی که در مبارزه برای دفاع از رسانه‌های عمومی متحد شده‌اند، اعلام کرد: «تضمین حق مردم برای اطلاع‌رسانی، حمایت از یک دستور کار متکثر و ملی است. در یک بخش ناامن و استثمارشده مانند ارتباطات، حذف رسانه‌های دولتی به حذف مشاغل متعددی منجر خواهد شد. کار شایسته، آزادی مطبوعات و آزادی بیان لازمه زندگی در دموکراسی است.»
بالاترین مقامات رسانه‌های عمومی آرژانتین از جمله روزاریو لوفرانو رئیس رادیو و تلویزیون دولتی آرژانتین و معاون او اسوالدو سانتورو، در بیانیه مشترکی اظهارات خاویر مایلی، رئیس جمهور منتخب را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است که آنچه از سوی رئیس‌جمهور منتخب گفته شده، «نگرانی ایجاد می‌کند، زیرا نشان دهنده عدم آگاهی وی از نقشی است که این رسانه‌ها در ساختار دموکراتیک ایفا می‌کنند.» همچنین تأکید شده است که «رسانه‌های عمومی برای تقویت زندگی دموکراتیک، آزادی بیان، تنوع صداها و ساخت شهروندی ضروری اند.»
خاویر مایلی، رئیس جمهور منتخب آرژانتین، در چندین مصاحبه تلویزیونی و رادیویی اظهار داشت که رسانه‌های عمومی دولتی «وزارت مخفی تبلیغات» هستند و «هر چیزی که می‌تواند در دست بخش خصوصی باشد، در دست آن خواهد بود.»
فدراسیون مطبوعات آرژانتین، سردبیران و رهبران اتحادیه‌های مطبوعاتی سراسر کشور را به جلسه‌ای فراخواند و اتحادیه مطبوعات بوئنوس آیرس نیز یک جلسه عمومی از نمایندگان و رهبران روزنامه‌نگاران برای بررسی وضعیت پیش آمده برگزار خواهد کرد.
در دوران ریاست‌جمهوری مائوریسیو ماکری، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، رسانه‌های عمومی قربانی تعدیل شدید نیرو شدند و کارگران، علاوه بر از دست دادن منبع درآمد، مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. ماکری اخیراً در جشن‌های پیروزی رئیس‌جمهور منتخب، شرکت داشت.






کارت

کارت