EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


 ممانعت از ارسال پرونده نیلوفر حامدی به دادگاه تجدیدنظر
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲

با گذشت بیش از سه هفته از ثبت درخواست تجدیدنظر در رأی پرونده نیلوفر حامدی، تاکنون این پرونده به هیچ یک از شعبات دادگاه تجدیدنظر ارجاع نشده است.

بر اساس این خبر روز دوشنبه ۱۳ آذرماه محمد حسین آجرلو همسر نیلوفر حامدی در صفحه شخصی خود نوشت: ‏«۲۴ روز پس از ثبت درخواست تجدیدنظر حکم نیلوفر حامدی، هنوز پرونده به هیچ شعبه‌‌ای در تجدیدنظر ارجاع نشده است. ۴۳۹ روز از بازداشت غیرقانونی نیلوفر می‌گذرد و او همچنان بلاتکلیف و بدون حکم قطعی در زندان است».

چندی پیش پرتو برهانپور وکیل این روزنامه‌نگار در گفتگویی از ثبت درخواست تجدیدنظر بر رأی محکومیت نیلوفر حامدی خبر داد.

خانم برهانپور همچنین در این گفتگو با تأکید بر ناعادلانه بودن روند بازداشت و برگزاری «دادگاه غیرعلنی» این دو روزنامه‌نگار، و نیز «ایرادات متعدد در متن حکم صادره» گفت: «در این حکم به هیچ‌کدام از ایرادهای شکلی وکلا پاسخ داده نشده و حتی در رد دفاعیه وکلا، جمله‌ای هم نوشته نشده و در آن تنها با جملاتی مجهول به اعترافات اشخاص بدون اشاره به هویت آن‌ها استناد‌ شده است».

نیلوفر حامدی روزنامه‌نگار شرق و الهه محمدی روزنامه‌نگار هم‌میهن، اولین کسانی بودند که خبر درگذشت و تشییع جنازه مهسا امینی ۲۲ ساله در سپتامبر سال گذشته را منتشر کردند و پس از آن  اعتراضات سراسری در ایران شکل گرفت.

روز یکشنبه سی‌ام مهرماه رای بدوی این دو روزنامه‌نگار پس از یکسال منتشر شد.

بر این اساس دادگاه این دو روزنامه نگار را به سه اتهام «همکاری با دولت آمریکا به عنوان کشور متخاصم با ایران»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران» محکوم کرده است.

براساس رای صادره نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار شرق  به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد

 






کارت

کارت