EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


یک عکاس خبری در مکزیک در خودروی خود به قتل رسید
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲

اسماعیل ویلاگومز، عکاس روزنامه ال‌هرالدو دخوارز، در داخل وسیله نقلیه خود با شلیک گلوله از پشت سر به قتل رسید. منابع پلیس ادعا می‌کنند که ویلاگومز به‌عنوان راننده برای یک برنامه تاکسی اینترنتی کار می‌کرد و در حالی که تلاش می‌کرد در برابر سرقت مقاومت کند به قتل رسیده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با ابراز تأسف از این واقعه خشونت‌آمیز، از مقامات خواست که در تحقیقات خود فعالیت مطبوعاتی او را به عنوان یکی از انگیزه‌های احتمالی این قتل در نظر بگیرند و برای مقابله با خشونت مداوم علیه روزنامه‌نگاران در مکزیک تدابیری اتخاذ کنند. فدراسیون همچنین در مورد شرایط کاری متزلزل و بی‌ثبات مطبوعات که روزنامه‌نگاران را به جستجوی درآمد در سایر زمینه‌ها سوق می‌دهد و کیفیت کار آنها را کاهش می‌دهد، هشدار داد.

اسماعیل ویلاگومز در شرایطی کشته شد که طبق تحقیقات اولیه نیروهای امنیتی،  قتل در حین یک سرقت توسط مسافران تاکسی او انجام شده است. جسد او در شهر مرزی سیوداد خوارز، شهری در ایالت چیواهوا با سوابق متعدد خشونت و جنایت علیه روزنامه‌نگاران پیدا شده است. پلیس در مدت چند ساعت پس از کشف جسد، سه فرد را که تلفن همراه سرقتی را در اختیار داشتند، به ‌اتهام دست داشتن در این قتل بازداشت کرد.






کارت

کارت