EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


حمله سایبری گسترده به یک رسانه آنلاین در فیلیپین
چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲

مرکز روزنامه‌نگاری تحقیقی فیلیپین (PCIJ)در پانزدهم نوامبر وب سایت خود را به دلیل یک حمله هکری شدید، به‌طور موقت حذف کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین از مقامات خواستند که به‌سرعت در مورد این حمله سایبری تحقیق کرده و عاملان آن را شناسایی کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تکرار فزاینده هک‌های هدفمند علیه رسانه‌ها را خطری برای آزادی بیان و حق آگاهی عمومی دانست و این حمله را محکوم کرد. اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین نیز در این زمینه تأکید کرد: «هر وب‌سایت خبری که حتی به طور موقت آفلاین می‌شود، به‌معنای دسترسی عمومی کمتر به اطلاعات و کاهش منابع و مراجع گزارش‌دهی است».

آژانس رسانه‌ای تخصصی مستقل فیلیپینی برای روزنامه‌نگاری تحقیقی(PCIJ)، در پانزدهم نوامبر یک حمله سایبری فعال را در وب‌سایت خود گزارش کرد که باعث شد این مرکز، سایت خود را به طور موقت برای ارزیابی حادثه و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر حذف کند. به گفته این مرکز، این حادثه جدی‌ترین حمله سایبری در سال‌های اخیر است. انگیزه این حمله هنوز ناشناخته است، اما این رسانه اخیراً در گزارشی فعالیت گروه‌های سازماندهی‌شده در فضای آنلاین فیلیپین را که روایت‌های طرفدار دولت چین را تقویت و از آن حمایت می‌کنند، فاش کرد. در روزهای اخیر، گزارش‌هایی از حملات سایبری به وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی دولت فیلیپین نیز ثبت شده است.

بنابر گزارش فدراسیون، حملات سایبری علیه رسانه‌ها در فیلیپین و سراسر آسیای جنوب شرقی در سال‌های اخیر افزایش یافته است.






کارت

کارت