EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن یک روزنامه‌نگار در مکزیک
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲

جسد هکتور نوگورا تروخیو، روزنامه‌نگار، در حالی در خانه‌اش در وراکروز مکزیک پیدا شد که شرایط صحنه نشان‌دهنده مرگ ناشی از خشونت است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و اتحادیه ملی سردبیران مطبوعات مکزیک(SNRP)  از مقامات خواستند که تحقیقات فوری و دقیقی را انجام دهند تا مشخص شود که آیا این روزنامه‌نگار به دلیل انجام کار خود به قتل رسیده است یا خیر.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از تقاضا برای تحقیق مؤثر در مورد مرگ این روزنامه‌نگار و در نظر گرفتن شغل اطلاع‌رسانی او به عنوان انگیزه احتمالی قتل، حمایت کرد و خواستار تضمین‌های امنیتی برای همه کارکنان مطبوعات شد.

اتحادیه ملی سردبیران مطبوعات مکزیک نیز در بیانیه‌ای ضمن درخواست از مسئولان برای رسیدگی به این پرونده اعلام کرد: «نودوپنج درصد از پرونده‌های قتل روزنامه‌نگاران هرگز حل نمی‌شود و آمار بازداشت مجرمان این جنایت‌ها، بسیار پایین است.»

روز پنجشنبه نهم نوامبر، هکتور نوگوئرا تروخیو، در خانه خود در وراکروز، احتمالاً در اثر ضرب و شتم جان باخت. از اتاق او، اشیای باارزش زیادی ربوده شده است که احتمال سرقت را تقویت می‌کند. تروخیو، علاوه بر گویندگی رادیو و نویسندگی، به عنوان مدیر موزه شهر وراکروز فعالیت می کرد.






کارت

کارت