EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ضرب و شتم دو خبرنگار بنگلادشی در محوطه دانشگاه
جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲

 

ابوسید رونی و عبدالعلیم، روزنامه‌نگاران دانشگاهی، توسط افراد مرتبط با هواداران لیگ چاترای بنگلادش (شاخه دانشجویی حزب حاکم( مورد حمله وضرب و شتم قرار گرفتند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  افزایش خشونت علیه روزنامه‌نگاران در محوطه دانشگاه‌ها در بنگلادش را نگران‌کننده خواند و از لیگ چاترا خواست که خشونت هوداران خود را مهار کند؛ همچنین از دولت بنگلادش خواست تا اقداماتی را برای مهار و محکوم کردن فعالان لیگ چاترا انجام دهد و حملات خشونت‌آمیز به روزنامه‌نگاران را کاهش دهد.

ابوسید رونی، خبرنگار روزنامه آنلاین بنگلادش ژورنال، و عبدالعلیم، خبرنگار پورتال خبری آنلاین راجشاهی پست، در بعدازظهر نهم نوامبر، هنگامی که سعی کردند تا تخریب محوطه کالج راجشاهی توسط گروهی از افراد مرتبط با لیگ چاترا را مستند کنند، مورد حمله قرار گرفتند. فعالان لیگ چاترا، تلفن‌های همراه این روزنامه‌نگاران را ربودند و آنان را در مقابل مدیر کالج کتک زدند. علیم به دلیل لخته شدن خون در پشت و کبودی شدید، و رونی نیز به دلیل جراحت شدید سر تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند. مدیریت دانشگاه در یازدهم نوامبر هشت عضو لیگ چاترا را به اتهام دخالت در این حمله تعلیق کرد و مقامات دانشگاه کمیته‌ای را برای بررسی این حادثه تشکیل دادند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، چندین حادثه مشابه از آزار و اذیت و خشونت علیه روزنامه‌نگاران توسط اعضای لیگ چاترا در سایر دانشگاه‌های بنگلادش در ماه‌های اخیر را مستند کرده است.

 

 

 






کارت

کارت