EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


جان باختن خبرنگار و تصویربردار تلویزیون المیادین در حمله اسرائیل
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲

تلویزیون المیادین گزارش داد که فرح عمر و ربیع معماری فیلمبردار شبکه لبنانی المیادین، بیست‌ویکم نوامبر در حمله اسرائیل در شهر طیر حرفه در جنوب لبنان کشته شدند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران لبنان، کشته‌شدن این دو روزنامه‌نگار را محکوم کردند و از مقامات خواستند تا تحقیقاتی فوری را در این زمینه آغاز کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در واکنش به این حادثه گفت: «ما در غم از دست دادن فرح عمر و ربیع معماری سوگواریم و به عزیزان آنها تسلیت می‌گوییم. از زمان آغاز جنگ، حداقل پنجاه‌ودو روزنامه نگار و کارمند رسانه در فلسطین، لبنان و اسرائیل کشته شده‌اند.»

بلانگر تأکید کرد: «سازوکارهای بین‌المللی در حمایت از روزنامه‌نگاران شکست خورده‌اند و به یک سند قانونی الزام آور جدید نیاز است. ما خواستار تصویب کنوانسیون تحت حمایت فدراسیون برای ایمنی و استقلال روزنامه‌نگاران هستیم. روزنامه‌نگاران باید حمایت شوند و عاملان این جنایات در دادگاه‌های کیفری بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند.»

سندیکای روزنامه‌نگاران لبنانی در بیانیه‌ای این جنایت را محکوم کرد: «هدف از قتل فرح عمر و ربیع معماری، ساکت کردن کسانی است که جنایت و قتل‌عام را افشا و مستند می‌کنند.»

در فاصله هجدهم تا بیست‌ویکم نوامبر، حداقل ده روزنامه‌نگار و کارمند رسانه، از جمله سه زن، کشته شدند: هشت روزنامه‌نگار فلسطینی در غزه و دو خبرنگار در لبنان.






کارت

کارت