EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعطیلی فعالیت‌های شبکه المیادین در اسرائیل
پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲

اسرائیل در سیزدهم نوامبر، دسترسی به شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین را به دلایل امنیتی مسدود کرد. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  این تصمیم را محکوم کرد و آن را نقض تکثر رسانه‌ای و حق آگاهی مردم دانست. فدراسیون از دولت اسرائیل خواست که استفاده از امنیت ملی را به عنوان بهانه‌ای برای سانسور رسانه‌های منتقد و سرکوب روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها، متوقف کند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  ممنوعیت فعالیت المیادین در اسرائیل را «ضربه‌ای جدی به کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم» دانست و از اسرائیل خواست که تصمیم خود را تغییر دهد.

غسان بن جدو، رئیس هیئت مدیره شبکه رسانه‌ای المیادین این ممنوعیت را «بخشی از سیاست سانسور سیستماتیک برای تضعیف آزادی مطبوعات و آزادی بیان» دانست.

شلومو کرهی، وزیر ارتباطات اسرائیل در سیزدهم نوامبر تأیید کرد که کابینه امنیتی، اقدامات اضطراری را برای بستن ایستگاه خبری ماهواره‌ای المیادین در اسرائیل تصویب کرده است. به گفته کرهی، این شبکه تلویزیونی «در خدمت منافع دشمنان اسرائیل است و به امنیت ملی آسیب می‌رساند». یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز در بیانیه‌ای این شبکه را به تبدیل شدن به «بلندگوی حزب‌الله» و روزنامه‌نگاران آن را به «حمایت از ترور» متهم کرد.

دستور تعطیلی المیادین اولین دستوری است که مطابق با مقررات اضطراری تصویب شده در بیستم اکتبر صادر شده است. این مقررات به دولت اجازه می‌دهد رسانه‌هایی را که ادعا می‌شود «امنیت ملی» را تضعیف می‌کنند، به‌طور موقت تعطیل کند.






کارت

کارت