EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


واکنش قوه قضاییه به اجرای حکم محکومیت به زندان دو روزنامه‌نگار زن
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی  با اشاره به اجرای حکم زندان سعیده شفیعی و نسیم سلطان‌بیگی به دلیل انتشار یا بازنشر مطالبی در صفحات خود، این مطالب را ارتکاب جرم در رسانه‌های معاند به ویژه خبرگزاری هرانا خواند.

بر اساس گزارش‌ها روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت:  »آنچه نسبت به افراد مورد بحث وجود دارد این است که این افراد علاوه بر تبلیغ علیه نظام،‌ مطالبی را به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور در رسانه‌های معاند و وابسته به گروهک‌های ضد بشری مانند خبرگزاری هرانا مطرح کرده‌‌اند. به همین دلیل هر دو متهم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده‌‌اند و از باب مجازات تکمیلی نیز هر دو نفر به ۲ سال منع خروج از کشور و منع عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم شده‌‌اند«.

سعیده شفیعی روزنامه‌نگار و نویسنده، دوم بهمن‌ماه در منزل خود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در ۱۸ بهمن‌ماه با قید وثیقه از زندان آزاد شد. وی در دادگاه به تحمل سه سال و شش ماه حبس محکوم شد که از روز گذشته این حکم به اجرا درآمده است.

نسیم سلطان‌بیگی دیگر روزنامه‌نگار و فعال مدنی نیز که ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ و به هنگام خروج از کشور دستگیر شده بود ۱۷ بهمن‌ماه از زندان آزاد شده بود و به سه سال و شش ماه حبس محکوم شد و حکم وی از صبح روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه اجرا شد.

 

 






کارت

کارت