EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هیات منصفه دادگاه مطبوعات مدیر مسوول اعتماد را مجرم شناخت
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات از مجرم دانستن مدیر مسوول روزنامه اعتماد در جلسه رسیدگی به پرونده وی در دادگاه مزبور خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه اکبر نصرالهی در گفتگویی ضمن اعلام این خبر افزود:  «جلسه رسیدگی به پرونده بهروز بهزادی مدیرمسوول روزنامه اعتماد با اتهامات نشر اکاذیب و تخلف از مفاد بند ۴ مصوبه ۲۹۸ شورای امنیت ملی موضوع تبصره ۲ ماده ۵  قانون مطبوعات  در صفحه ۹ روزنامه مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲  به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران  برگزار شد. هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء در موضوع اتهامی او را مجرم دانست و با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست».

به گفته سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات هر چند که آقای بهروزی مدعی شد از مصوبه شورای امنیت ملی خبر نداشته و به او ابلاغ نشده است اما در مقابل برخی اعضای  هیات نظارت یادآوری کردند مصوبات شورای  امنیت ملی  از طریق معاونت مطبوعاتی  به رسانه‌ها ابلاغ می شود و مدیر مسوول  اعتماد هم در اظهاراتش به موارد قبلی تعامل با بخش‌های مسوول اشاره کرده است.

اظهارات سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات در حالی بیان می‌شود که بهروز بهزادی، مدیر مسوول اعتماد ضمن ابراز انتقاد از اعلام آن، نسبت به تغییر رویه دادگاه مطبوعات واکنش نشان داد.

آقای بهزادی در گفتگو با وب‌سایت شفقنا ضمن تایید خبر مجرمیت در هیات منصفه گفت: این فعلا رای هیئت منصفه است و دادگاه هنوز رای صادر نکرده است. قبلا روال بر این بود که هیئت منصفه نظرش را درباره «مجرم شناختن» یا «نشناختن» فرد به دادگاه اعلام می کرد و دادگاه بر اساس آن رای را صادر و خبر را منتشر می کرد. به عبارتی معمولا هیئت منصفه منتظر حکم دادگاه می ماند. این مسئله که هیئت منصفه قبل از رای دادگاه خبر را رسانه‌ای کرد برای من هم سوال است.

بر طبق قوانین وزارت ارشاد برای مطبوعات، پرونده پس از بررسی و تشخیص جرم از سوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات، به دادگاه کیفری استان برای صدور رأی خواهد رفت.

گفتنی است پیش از این نیز بهروز بهزادی مدیر مسوول روزنامه اعتماد طی حکمی به ممنوعیت یک سال فعالیت مطبوعاتی محکوم شده بود که این‌ پرونده با  اعتراض وی، در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

 






کارت

کارت