EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تعداد روزنامه‌نگاران کشته شده در غزه به دستکم سی‌وپنج نفر رسید
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲

با تأیید کشته شدن شش روزنامه‌نگار در دو هفته گذشته، تعداد روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های فلسطینی کشته شده در غزه به حداقل سی‌وپنج نفر رسید.

در جریان عملیات نظامی بین حماس و اسرائیل در نوار غزه، تاکنون حداقل سی‌وپنج خبرنگار فلسطینی کشته، تعدادی زخمی و تعدادی دیگر مفقود شده اند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

«آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: « فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند.»

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین و القاهره ‌نیوز گزارش دادند که احمد فتوح، عکاس القاهره نیوز، در سیزدهم نوامبر بر اثر حملات هوایی مداوم اسرائیل در غزه کشته شد. در دوازدهم نوامبر، مرگ موسی البرش روزنامه‌نگار و مدیر اجرایی رادیو محلی ناما در پی حمله هوایی اسرائیل به خانه‌اش در شمال غزه تأیید شد.

به گزارش سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین، احمد القره، خبرنگار عکاس، دهم نوامبر در ورودی شهر خزاعه، در شرق خان یونس کشته شد. در هفتم نوامبر، روزنامه‌نگار یحیی ابومنی که برای رادیو الاقصی کار می‌کرد، در یک حمله هوایی در شهر غزه کشته شد. در همان روز، سندیکای فلسطین و خبرگزاری وفا مرگ محمد ابوحسیره، خبرنگار وفا را در بمباران اسرائیل در غزه تایید کردند. به گزارش وفا، حمله هوایی یکشنبه و دوشنبه انجام شد اما جسد ابوحسیره سه‌شنبه هفتم نوامبر در زیر آوار پیدا شد.

همچنین محمد جاجا، روزنامه‌نگار و از کارکنان خانه مطبوعات (سازمان توسعه رسانه‌ها) در شهر غزه، ششم نوامبر در حمله هوایی اسرائیل به محله النصر کشته شد.






کارت

کارت