EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


راه‌اندازی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد در فیلیپین
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲

روزنامه‌نگاران آزاد از منطقه مانیل پس از سال‌ها تحقیق، حمایت و سازماندهی اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین (NUJP) یک انجمن صنفی را با هدف پیگیری حقوق حرفه‌ای خود راه‌اندازی کردند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این انجمن را تبریک گفت و پیام همبستگی خود را به این سازمان و اعضای آن ارسال کرد. در این پیام آمده است: «در زمانی که حقوق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران در معرض تهدید دائمی است، راه‌اندازی این انجمن اتفاقی بسیار امیدوارکننده است. فدراسیون به اعضای انجمن، رهبری آن و اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین برای این همبستگی تاریخی تبریک می‌گوید.»

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران فیلیپین نیز اعلام کرد که «مشتاقانه در انتظار حمایت از آنها و همکاری با آنها در جهت یک چشم‌انداز رسانه‌ای امن تر و آزادتر است.»

در بیست‌ویکم اکتبر، روزنامه‌نگاران آزاد از منطقه پایتخت ملی فیلیپین، انجمن روزنامه‌نگاران آزاد فیلیپین (FFJ) را راه‌اندازی کردند. این انجمن که در ابتدا نماینده روزنامه‌نگاران آزاد در مانیل بود، در یک بیانیه مطبوعاتی تمایل خود را برای گسترش به مناطق دیگر در سراسر فیلیپین ابراز کرد و قصد خود را برای راه‌اندازی کمپین‌ها و برنامه‌هایی برای حمایت یکسان تمام از متخصصان رسانه اعلام کرد.






کارت

کارت