EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نقض حقوق کارکنان رادیو و تلویزیون در صربستان
یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  از تصمیم وزیر اطلاعات و مخابرات صربستان برای دیدار با رهبران اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور و همچنین نمایندگان کارکنان رادیو تلویزیون ویوودینا (RTV)  که حقوق آنان با قراردادهای غیرقانونی کوتاه‌مدت نقض شده است، استقبال کرد.

آنتونی بلانگر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن استقبال از موافقت وزیر برای دیدار با نمایندگان رسانه‌ها، تأکید کرد: « از موافقت وزیر برای دیدار با همکاران خود استقبال می‌کنیم، اما به چیزی بیش از حرف نیاز داریم. ما نیاز به اقدام فوری برای رفع بی‌عدالتی داریم که این کارگران برای سال‌ها متحمل شده اند. آنها باید حق دریافت حقوق بازنشستگی و سایر حقوق شغلی را داشته باشند.»

این کمپین که توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  به عنوان بخشی از پروژه اتحادیه به اتحادیه(UTU)  حمایت می‌شود، شرایط کاری ناعادلانه ۱۳۵روزنامه‌نگار را که برای حداقل یک دهه، با قراردادهای کوتاه‌مدت، موردی و نامطمئن کار کرده‌اند، افشا کرده است. اکنون وزیر اطلاعات و مخابرات کشور، میخائیل یووانوویچ، موافقت کرده است که روز دهم نوامبر با فعالانی که برای حل این مشکل دیرینه تلاش می‌کنند، ملاقات کند.

رهبران اتحادیه روزنامه‌نگاران صربستان در نامه ای به خطاب وزیر اعلام کردند: «ما در مورد ۱۳۵ نفر صحبت می‌کنیم که به‌طور حرفه‌ای و مسئولانه کارهایی را که برای آن استخدام شده‌اند انجام می‌دهند. آنها مانند سایر کارکنان دارای تعهدات و مسئولیت‌هایی هستند، اما از حقوق شغلی برخوردار نیستند و درآمد آنها عموماً حداقل است. ما انتظار داریم که با توافق با شما، به راه حلی برسیم که همکاران ما را از این وضعیت مخاطره آمیز خارج کند.






کارت

کارت