EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دستکم بیست‌ونه روزنامه‌نگار در نوار غزه کشته شده‌اند
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲

با تأیید کشته شدن شش روزنامه‌نگار در ده روز گذشته، تعداد روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های فلسطینی کشته شده در غزه به حداقل بیست‌ونه نفر رسید.

در جریان عملیات نظامی بین حماس و اسرائیل در نوار غزه، تاکنون حداقل بیست‌ونه خبرنگار فلسطینی کشته، تعدادی زخمی و تعدادی دیگر مفقود شده اند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

«آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: « فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می‌توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

در دوم نوامبر، محمد ابوحطاب، یکی از اعضای سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران که به عنوان خبرنگار برای تلویزیون فلسطین کار می‌کرد، بر اثر حمله هوایی اسرائیل به خانه وی در خان‌یونس، در جنوب نوار غزه، کشته شد. همچنین کشته شدن مجد فضل آرانداس، روزنامه‌نگار، که برای وب‌سایت خبری الجماهر کار می‌کرد، در جریان انفجاری در نزدیکی خانه‌اش در اردوگاه نصیرات، در یکم نوامبر تایید شد.

در سی‌ویکم اکتبر، تلویزیون فلسطین کشته شدن دو کارمند رسانه به نام‌های مجد کشکو و عماد واحدی را در حمله هوایی اسرائیل به شهر غزه تایید کرد.

در سی اکتبر، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین و خبرگزاری وفا مرگ نظمی الندیم، معاون مدیر مالی و اداری تلویزیون فلسطین را تایید کردند. الندیم بر اثر بمباران خانه وی در محله زیتون در شهر غزه توسط هواپیمای جنگی اسرائیل کشته شد. همچنین یاسر ابوناموس در بیست‌وهفتم اکتبر در جریان حمله هوایی اسرائیل به خانه وی در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشته شد.






کارت

کارت