EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


شکایت خانواده خبرنگار مقتول پاکستانی از پلیس کنیا
جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲

در سالگرد قتل ارشد شریف خبرنگار پاکستانی توسط پرسنل امنیتی کنیا، همسر این مجری سابق تلویزیون شکایتی را علیه مقامات کنیا طرح کرده و خواستار شفافیت و پاسخگویی در روند تحقیقات آنها شده است. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  در این رابطه اعلام کرد: «خانواده مجری مقتول، ارشد شریف، شایسته دانستن شرایط قتل او هستند. این واقعیت که روند رسیدگی پس از یک سال به نتیجه نرسیده است، یک اشتباه فاحش و بی‌عدالتی است. فدراسیون از مقامات پاکستانی و کنیایی می‌خواهد که اطمینان حاصل کنند که تحقیقاتشان با شفافیت و کارآمدی انجام می‌شود و اجازه داده نمی‌شود که مسئولین این قتل، بدون مجازات فرار کنند.»

جی.ام.جمالی رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان(PFUJ)  و رعنا عظیم دبیرکل این سازمان، نگرانی خود را از عدم دستگیری قاتلان این مجری معروف با وجود گذشت یک سال از شهادت وی ابراز کردند و از دولت کنیا خواستند تا تحقیقات پرونده قتل ارشد شریف را به نتیجه منطقی برساند و قاتلان را دستگیر کند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران کنیا(KUJ)  نیز اعلام کرد: «ما به عنوان یکی از طرفین ماجرا، از اقدامات قانونی حمایت می‌کنیم زیرا افسران پلیسی که ماشه را کشیده‌اند مشخصند و تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. امیدواریم دادگاه دولت را وادار به اقدام کند.»

جاوریا صدیق، همسر ارشد شریف، روزنامه‌نگار مقتول و مجری آری‌نیوز در بیست‌وسوم اکتبر ۲۰۲۳ شکایتی را علیه مقامات کنیا به دلیل عدم موفقیت مکرر آنها در تحقیق کافی از مسئولین قتل همسرش ثبت کرد. صدیق در این شکایت دادستان کل کنیا، سرویس پلیس ملی و مدیر دادستانی کل را به عنوان متهم معرفی کرد و خواستار عذرخواهی، شفافیت و پذیرش مسئولیت همسر خود شد.

مقامات کنیا ادعا کرده‌اند که این حادثه به دلیل «تشخیص هویت اشتباه» بوده است. گزارش شده است که افسران پلیس مسئول قتل ارشد، همچنان مشغول انجام وظایف عادی خود هستند.






کارت

کارت