EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: روزنامه‌نگاران جوان مستحق حمایت بیشتری هستند
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  هفتم اکتبر، روز جهانی کار شایسته را با راه‌اندازی یک نظرسنجی جهانی برای ارزیابی نیازهای کارکنان جوان رسانه‌ها گرامی داشت. فدراسیون از کارکنان زیر سی‌وپنج سال همه رسانه‌ها دعوت کرده است تا در این نظرسنجی شرکت کنند.

دومینیک پرادالیه، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران درباره اهمیت این نظرسنجی گفت: این حیاتی است که اتحادیه‌ها یک شبکه ایمنی برای تضمین آینده روزنامه‌نگاری فراهم کنند. خبرنگاران و عکاسان جوان باید برای گفتن حقیقت، رعایت استانداردهای اخلاقی قوی و کسب درآمد مناسب توانمند شوند. دموکراسی نیازمند اطلاعات قابل اعتماد است. نظرسنجی ما فرصتی منحصر به فرد برای خبرنگاران جوان است تا نظر خود را در سطح جهانی بیان کنند.»

در دهه‌های اخیر، شرایط کاری نامطمئن از جمله دستمزد ضعیف، فقدان قرارداد، حجم کاری سنگین، استرس و ناامنی شغلی، به بخش خبری و به ویژه کارکنان جوان آن آسیب رسانده است.

در سرتاسر جهان، روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ها به اقدامات عملی مانند اعتصاب دست زده‌اند: در بریتانیا برای دفاع از اخبار محلی، در آرژانتین، اسپانیا و مصر برای افزایش دستمزد و در ترکیه و ایالات متحده برای شرایط کاری مناسب مبارزه می‌کنند. در بسیاری از موارد، روزنامه‌نگاران جوان کمپین‌ها را رهبری می‌کنند.

در این محیط کاری رو به وخامت، اتحادیه‌ها حمایت از جوانان را آغاز کرده‌اند. در آرژانتین، اتحادیه مطبوعات بوئنوس‌آیرس در اوت امسال کمپینی را در مورد حقوق کارکنان مطبوعات با تمرکز بر روزنامه‌نگاران جوان راه‌اندازی کرد. در آسیا و اقیانوسیه، فدراسیون و اتحادیه‌های وابسته به آن، مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی را با موضوع «قدرت آینده» راه‌اندازی کرده‌اند که برای تقویت ظرفیت‌های رهبران و فعالان جوان اتحادیه‌ها طراحی شده است.






کارت

کارت