EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دستورالعمل جدید برابری جنسیتی انجمن روزنامه‌نگاران در آفریقا
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

انجمن روزنامه‌نگاران سیرالئون (SLAJ) در سیزدهم سپتامبر دستورالعمل‌های جدید برابری جنسیتی خود را ارائه کرده است. هدف از این سیاست، ایجاد تغییری مؤثر در راستای ادغام برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در محیط کار است.

«سیاست برابری جنسیتی رسانه‌ها» بر ایجاد تعادل جنسیتی در محیط‌های کاری تأکید دارد و تمام موارد آزار و اذیت در اتاق‌های خبر، آنلاین و توسط اشخاص ثالث را محکوم می‌کند. همچنین اجرای یک برنامه نظارتی را برای تضمین رعایت تمامی حقوق در محل کار ترویج می کند.

ویلیت جیمز، نماینده انجمن روزنامه‌نگاران سیرالئون در شورای جنسیت فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) ، این سیاست را برای همه روزنامه‌نگاران، مؤسسات رسانه‌ای و شرکا بسیار سودمند دانست، به شرطی که همه ذینفعان برای اجرای آن در موسسات رسانه‌ای سیرالئون اهمیت قائل شوند.

مجموعه قوانین جدید بر دسترسی برابر همه روزنامه‌نگاران به منابع تأکید می‌کند. زنان باید حداقل سی درصد از اعضای اجرایی هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران را تشکیل دهند، و به فرصت‌های مساوی برای مأموریت، ترفیع و کمک هزینه توجه شده است. در این سیاست آمده است که اقدامات ایمنی و مرخصی زایمان/پدری باید به همه خبرنگاران اعطا شود و هر شکلی از تبعیض باید با مجازات روبرو شود.






کارت

کارت