EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


دولت اسرائیل رسانه‌های منتقد را تعطیل می‌کند
شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲

دولت اسرائیل در بیستم اکتبر مقررات جدیدی را تصویب کرد که به آن اجازه می‌دهد کانال‌های خبری را که «به امنیت ملی آسیب می‌زنند»، به طور موقت تعطیل کند. آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در واکنش به این تصمیم گفت: «ما عمیقاً از تلاش اسرائیل برای سانسور پوشش رسانه‌ای درگیری اسرائیل-غزه و استفاده از بهانه امنیت ملی برای محدود کردن رسانه‌های منتقد که روایت آن را از جنگ جاری تایید نمی‌کنند، نگرانیم. این یک حمله آشکار به حق آگاهی مردم است. باید به تمام جهان اجازه داده شود ببیند در درگیری‌های جاری چه اتفاقی می‌افتد. ما از اسرائیل می‌خواهیم در تصمیم خود تجدید نظر کند.»

طبق گزارش تایمز اسرائیل، «وزیر ارتباطات – با موافقت وزیر دفاع – می‌تواند دستور تعطیلی دفاتر شبکه‌های تلویزیونی در اسرائیل، توقیف تجهیزات آن‌ها و مسدودسازی یا فیلتر کردن وب سایت آن‌ها را صادر کند.

سازمان‌های رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران از آغاز درگیری‌ها، برای پوشش خبری جنگ اسرائیل و غزه تلاش کردند اما با محدودیت‌های متعددی از جمله تهدیدات ایمنی، قطع برق و اینترنت مواجهند.

حداقل پانزده روزنامه‌نگار فلسطینی، سه روزنامه‌نگار اسرائیلی و یک روزنامه‌نگار لبنانی جان خود را از دست داده‌اند و چندین کارمند رسانه نیز مجروح شده و تعدادی دیگر مفقود شده‌اند. بسیاری از دفاتر رسانه‌ای در غزه ویران شده‌اند.






کارت

کارت