EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش تعداد خبرنگاران کشته شده در غزه به بیست و سه نفر
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲

در جریان عملیات نظامی بین حماس و اسرائیل در نوار غزه، تاکنون حداقل بیست و سه خبرنگار فلسطینی کشته، تعدادی زخمی و تعدادی دیگر مفقود شده اند. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)  و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) کشتار و تداوم حملات به روزنامه‌نگاران را محکوم کردند و خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ آنها شدند.

«آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه تأکید کرد: « با کارکنان رسانه‌ در مناطق درگیری مسلحانه باید مانند غیرنظامیان رفتار و از آنان محافظت شود. آنان باید بتوانند کار خود را بدون مداخله انجام دهند. فدراسیون از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه انجام دهند. مردم تنها در صورتی می‌توانند بفهمند که واقعاً چه خبر است که به روزنامه‌نگاران اجازه داده شود کار خود را انجام دهند.»

جدیدترین موارد کشتار روزنامه‌نگاران فلسطینی:

در بیست‌وششم اکتبر، خبرگزاری وفا کشته شدن دوعا شرف، روزنامه‌نگار را در یک حمله موشکی تایید کرد. در بیست‌وپنجم اکتبر، جمال الفقاوی روزنامه نگار بر اثر بمباران اسرائیل در خانه خود در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شد. در همین روز، سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین مرگ سه روزنامه‌نگار را تایید کرد: ساعد الحلبی که برای تلویزیون الاقصی کار می‌کرد،  در اثر هدف قرار گرفتن خانه وی در جبلیه، در شمال نوار غزه، کشته شد. همکار او احمد ابومهدی، و سلمه مخیمر روزنامه‌نگار، در یک حمله هوایی در رفح کشته شدند. در بیست‌وسه اکتبر، روزنامه‌نگار محمد عماد لباد در پی بمباران اسرائیل در محله شیخ رضوان در شهر غزه کشته شد.

رشدی سراج، یکی از بنیانگذاران عین مدیا، عکاس و فیلمساز، در بیست‌ودوم اکتبر در حمله هوایی اسرائیل به خانه‌اش کشته شد. بیستم اکتبر مرگ محمد علی، روزنامه نگار رادیوی «الشباب»، در اثر گلوله باران خانه‌اش در شمال نوار غزه تایید شد. خلیل ابوغثیره فیلمبردار تلویزیون الاقصی، نوزدهم اکتبر، در محله النصر در شمال رفح و سمیح النادی تهیه کننده و کارگردان همین تلویزیون در هجدهم اکتبر در یک بمباران در نوار غزه کشته شدند.






کارت

کارت