EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تهدید رسانه‌ها از سوی قوه قضاییه به دلیل انتشار اخبار داریوش مهرجویی
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲

سخنگوی قوه قضاییه ضمن هشدار به رسانه‌هایی که اخبار مربوط به قتل داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینمای ایران و همسرش را منتشر می‌کنند، از تشکیل پرونده علیه چند فرد و رسانه در این خصوص خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی خود با تاکید بر نقش انحصاری رسانه‌های قوه قضاییه پیرامون موضوع قتل داریوش مهرجویی، آن را در راستای صیانت از فضای رسانه‌ای کشور خواند و افزود: از پنجشنبه‌ هفته گذشته با تصمیم وزارت کشور مقرر شد تا هرگونه اطلاع‌رسانی درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش از سوی قوه قضاییه باشد. برای برخی افراد و رسانه‌ها تشکیل پرونده دادیم و در صورت تکرار، همین اقدام ادامه خواهد داشت.

اشاره آقای ستایشی به احضار و قرار مجرمیت برای برخی رسانه‌ها از جمله پایگاه‌های خبری رکنا، فراز و روزنامه اعتماد و چند روزنامه‌نگار است که به دلیل انتشار گزارش‌هایی در خصوص قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر احضار به دادسرا شدند.

بنا به گفته سخنگوی قوه قضائیه ایران تنها خبرگزاری میزان که اخبار مربوط به این نهاد را پوشش می‌دهد مجاز به انتشار اخبار این پرونده جنایی شده است و دیگر رسانه‌ها یا روزنامه‌نگاران مستقل حق انتشار هیچ مطلبی در این زمینه را ندارند.

 






کارت

کارت