EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


خبرنگار روزنامه اعتماد به دادسرا احضار شد
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲

گزارش‌ها از احضار بهاره شبانکارئیان، روزنامه‌نگار و خبرنگار سرویس حوادث روزنامه اعتماد به اداره اطلاعات و دادسرای رسانه به دلیل انتشار یک گزارش حکایت دارد.

بر اساس این خبر، خانم شبانکارئیان که چندی پیش یک گزارش با موضوع «سرقت از سلبریتی‌ها» منتشر کرد و در آن با وحیده محمدی فر هنرمند فقید سینمای ایران گفتگویی انجام داد از سوی اداره اطلاعات تهران احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

وحیده محمدی فر فیلمنامه نویس و همسر داریوش مهرجویی کارگردان نامی ایران بود که هر دو هفته گذشته توسط افرادی ناشناس در منزل خود به قتل رسیدند.

همچنین مهدی بیک، مدیر مسوول روزنامه اعتماد در صفحه شخصی خود نوشت: «ظهر روز یکشنبه بود که پیامی از سوی دادسرای ویژه رسانه به دست ما رسید و از ما دعوت شد تا روز دوشنبه درخصوص ابعاد و زوایای گوناگون ماجرای اطلاع‌رسانی مرتبط با قتل استاد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر همسر ایشان دیداری با مسوولان این دادسرا داشته باشیم. من به‌عنوان مدیرمسوول روزنامه اعتماد همراه با بهاره شبانکارئیان خبرنگار بخش حوادث در محل دادسرای رسانه حاضر شدیم و با رییس دادسرا (و نه بازپرس) دیدار و گفت‌وگو کردیم».

به نظر می‌رسد فشار بر روزنامه‌نگاران حوزه اجتماعی در هفته‌های اخیر بیش از پیش افزایش یافته است. بازداشت مریم لطفی خبرنگار شرق، احکام محکومیت به حبس نیلوفر حامدی و الهه محمدی روزنامه‌نگاران شرق و هم‌میهن و نیز احضار و بازجویی از پریسا صالحی(دنیای اقتصاد) محمد باقرزاده (اعتماد) و مدیران مسوول اعتماد، رکنا، فراز و اشکان نیوز از نمونه‌های آن است.






کارت

کارت